czwartek, 19 stycznia 2017

Powody dla których warto czytać ♥


Hej :) 
Na początku blogowania robiłam już podobny post, aczkolwiek wiem, iż zaginął on w czeluściach internetu.

Jest to tylko moje zdanie. Ty nie musisz się z nim zgadzać ;) 


1.  Czytanie jest w pewnym sensie ucieczką. Zapominamy o otaczającym nam świecie i przenosimy się w dystopijny świat stworzony przez autora. 

2. Czytanie jest naprawdę relaksujące! Oczywiście jeśli nie robicie tego z przymusu. Lepiej nie przeczytać książki, ewentualnie w późniejszym terminie, niż przeczytać bo ktoś nam każe i ma się nam ona nie spodobać :) 

3. Nasza wyobraźnia działa na najwyższych obrotach przez co łatwiej nam pisać wypracowania, co jest bardzo przydatne w szkole ;)

4. Czytając w kółko te same wyrazy chcąc nie chcąc zapamiętujemy jak się je piszę  i nie mamy problemów z ortografią w tak ogromnym stopniu :) 

5. Jeżeli myślicie że wydawanie pieniędzy na książki to ich strata to się mylicie! Lepiej jest wydać średnio około 40 złotych za ksiązkę, niż na inne uzależnienia typu picie alkoholu czy palenie papierosów co jest znacznie szkodliwsze niż czytanie książek :) 

6. Tajemnicą nie jest, iż w wielu książkach dowiadujemy się więcej niż na niektórych lekcjach :) Lepiej poznajemy świat, ludzi, nas samych...

7. Spędzamy czas pożytecznie. Nie siedzimy przed komputerem, telewizorem czy innymi zajmującymi czas ( w niekorzystny sposób) rzeczami. 

8. Sny. Może i dziwne, ale ja jak mam przerwę w czytaniu książek sny mi się nie śnią. ŻADNE. Jednak gdy powracam do czytania moje sny stają się barwne kolorowe i aż do złudzenia przypominają dystopijny świat z książek. 

9. Czytanie kształtuje nas samych. Fabuła z książek często jest bardzo podobna do naszego życia. W ten sposób zastanawiamy się jakbyśmy się zachowali. Często pokazują jakie poszczególne decyzje niosą za sobą konsekwencje.

 Nasze życie także w pewien sposób jest książką pisaną przez nas samych. Dlatego nie marnujcie czasu na jakieś głupoty tylko cieszcie się życiem bo jest ono tylko jedno ♥

20 komentarzy:

  1. Podpisuję się pod tym wszystkim... No może poza snami, bo ja nie mam prawie że snów ;)
    Można powiedzieć, ze książki wykształcają u nas system wartości, empatię, zrozumienie dla innych ludzi, otwartość umysłu.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo lubię czytać :) To naprawdę świetny relaks :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy powód do czytania jest dobry! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgodzę się ze wszystkim, oprócz ortografii! :D Nadal robię straszne błędy ;/ Też często mam dziwne sny i odbiegam od rzeczywistości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podpisuję się pod wszystkim co tutaj napisałaś! <3
    Ostatnio niestety dopadła mnie jakaś blokada czytelnicza i póki co w tym miesiącu przeczytałam całe dwie książki... jednak kiedyś mi to minie, a czytać będę dalej, bo po prostu to lubię. :)
    Pozdrawiam! :)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Minie i nie będziesz wiedziała którą książkę przeczytać najpierw bo nazbiera się ich za dużo :)

      Usuń
  6. Kocham czytać książki i nie wyobrażam sobie, żeby papierowe namacalne zostały zamienione na elektroniczne! I zgadzam się z tym co napisałaś na samym końcu, nie ma co marnować czasu na głupoty, trzeba korzystać z życia bo mamy je jedno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę książki papierowe aczkolwiek często korzystam z ebook'ów kiedy nie pamiętam aby zabrac ze sobą cos do poczytania :)

      Usuń
  7. Zgadzam się z pierwszym, drugim i trzecim, choć reszta też jest bardzo ważna. Ja zazwyczaj czytam po to by uciekać.
    http://dorisssblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja niestety często nie mogę znaleźć odpowiedniej pozy do czytania xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej :D To mój odwieczny problem, pozycja pasuje mi góra 15 min a później już nie wygodnie :(

      Usuń
  9. Kocham czytać, a kilka powodów zgrywa się z moimi, chociaż chyba najważniejsze to czysta przyjemność :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  10. W pełni się zgadzam, czytanie to trochę takie drugie życie :D
    http://tylkodokonczerozdzial.blogspot.com/ Zapraszam w wolnej chwili ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niczym dekalog rysowania. Kto czyta, żyje podwójnie :*

    OdpowiedzUsuń

♥ Za każdy komentarz wraz z linkiem do bloga, odwdzięczam się !
♥ Jeżeli Twój blog mi się spodoba, zaobserwuję go! :)

JEŻELI SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG, ZAOBSERWUJ, ABY BYĆ NA BIEŻĄCO! ♥