wtorek, 16 sierpnia 2016

Laura Summers "Lato Opowieści" ~ Recenzja ♥


Istnieją dwa sposoby na utrzymanie tajemnicy : milczenie, albo kłamstwo

"Lato opowieści" - na pozór normalna letnia książka, która opowiada o wakacyjnej miłości czy coś w tym stylu. Jeżeli tak myślicie, to jesteście w błędzie. Książka, ukazuje nam historię dwóch nastoletnich dziewczyn. Ellie i Grace mieszkają w zwyczajnym domku na najzwyklejszej uliczce, ale ich dom skrywa tajemnicę, którą one muszą trzymac w sekrecie.

Ellie, aby nie wydało się to, iż w domu ich ojciec- Adam bije je i ich matkę - Karin kłamie na prawo i lewo. 

Grace inaczej z tym sobie "radzi". Milczy. Unika rozmów, aby nie kłamać, lub nie wyjawić prawdy.

Pewnego dnia jednak, pojawia się płomyk nadziei na lepsze życie. Karin podejmuje ważną decyzję aby odejść w tajemnicy od Adama. Udaje jej się to, z chwilą gdy zapakowane auto wraz z dziewczynkami, nią i ich psem, którego przemyciła Ellie odjeżdża z podjazdu ich domu. Chcąc zacząć wszystko od nowa, wybierają się nad morze, gdzie często w młodości bywała ich mama. Jednak na tym nie kończą się ich kłopoty. Grace co prawda otwiera się w sobie, ale Ellie nadal kłamie... 

Czy życie sióstr w końcu będzie normalne? Czy kłamstwa Ellie przysporzą im kłopotów? A jak zareagował Adam, gdy wrócił do pustego domu? Tego dowiecie się czytając tą własnie książkę!

Książka, na pewno jest warta przeczytania i polecenia. Nie jest urzekającą, aczolwiek przyjemnie się ją czyta i ja osobiście lubie do niej wracać w okresie wakacyjnym i nie tylko :) Styl pisania autorki moim zdaniem jest lekki, przez co szybko się czyta i nie jest to męczące. Dużo przy niej się śmiałam, pomimo mrocznego wątku, były fragmenty, które potrafiły mnie rozbawić. 

Moja ocena : 8/10

DODATKOWE INFORMACJE:

                                   TYTUŁ ORYGINAŁU: The Year of Telling Tales
                                   DATA WYDANIA: 2014 r. ( data przybliżona )
                                   LICZBA STRON: 310   KATEGORIA : literatura dziecięca


                KSIĄŻKA DOSTĘPNA TU : NIEPRZECZYTANE.PL  ,  AROS.PL

4 komentarze:

  1. Jak w tym roku ją czytałam to aż tak bardzo mi się nie podobała, wydaje mi się, że z niej wyrosłam, bo to już nie było to. Ale recenzja mi się podobała :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam o niej już co nieco, właśnie chyba u Jabłuszkooo i jakoś niekoniecznie po nią będę sięgać. Nie no, bez owijania w bawełnę, szkoda mi na nią czasu.

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie na jeszcze chwilę trwający konkurs, o 23:59 kończy się czas zgłoszeń. ;)

    OdpowiedzUsuń

♥ Za każdy komentarz wraz z linkiem do bloga, odwdzięczam się !
♥ Jeżeli Twój blog mi się spodoba, zaobserwuję go! :)

JEŻELI SPODOBAŁ CI SIĘ MÓJ BLOG, ZAOBSERWUJ, ABY BYĆ NA BIEŻĄCO! ♥